De website van pluZ maakt gebruik van cookies.
PluZ gebruikt cookies onder andere om de website te analyseren en te verbeteren, voor social media en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website of door op akkoord te drukken, aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies op de websites van PluZ.

X Weigeren.X Akkoord.
Terug naar overzicht
  • pluZ-consulent 1

pluZ-consulent. Nieuw!

Dé vraagbaak voor al uw vragen over zorg en welzijn.
Het zorglandschap staat bol van de instanties, regelingen en initiatieven en zit vaak ingewikkeld in elkaar. Als u door de bomen het bos niet meer ziet of zich van het kastje naar de muur gestuurd voelt, neem dan contact op met de pluZ-consulent. 

Informeren, adviseren en doorverwijzen

De consulent gaat niet over indicaties of medisch advies maar is een generalist die u de weg kan wijzen in het zorglandschap. Voor situaties waarvan u denkt wat nu? En dan met name als het gaat om diensten binnen de gezondheids- en welzijnszorg en op het gebied van zelfstandig blijven wonen. 

Voorbeelden van vragen die u kunt stellen aan de pluZ-consulent;

  • Hoe zit het met mijn eigen bijdrage?
  • Waar kan ik samen met anderen eten?
  • Hoe zorg ik als mantelzorger dat ik niet overbelast raak?
  • Wat is respijtzorg?
  • Kan ik ook eerst een rollator uitproberen, voordat ik die aanschaf?
  • Ik kom de trap niet goed meer op, moet ik nu verhuizen?
  • Mijn vader moet revalideren, wat moet ik allemaal voor hem regelen?
  • Ik heb geen auto, hoe kom ik in het ziekenhuis?

Altijd een antwoord

Van het ontlasten van mantelzorgers tot hulp bij de administratie en van notarisvragen tot hulpmiddelenvergoeding: De consulent weet bij wie u met uw vraag terecht kunt en hoe u deze persoon of instantie kunt bereiken. U wordt niet van het kastje naar de muur gestuurd. U krijgt altijd een antwoord waarmee u verder kunt.

Gratis en exclusief voor pashouders

Als pashouder van pluZ kunt u de gratis dienst aanvragen via het Klant Advies Centrum. Daar wordt bekeken welke professional uw vraag het beste kan beantwoorden. Heeft u bijvoorbeeld een vraag over het aanvragen van zorg of wilt u een dienst van pluZ aanvragen, dan sturen zij u direct door naar de juiste persoon. Vragen over langer zelfstandig thuis wonen, welzijn en advies komen bij de pluZ-consulent terecht. Zij neemt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met u op.

Aanvragen

Wilt u gebruik maken van de pluZ-consulent? Bel dan met pluZ via 088 - 51 21 000 of vul onderstaand formulier in.